lördag, juni 23, 2007

Tror du på horoskop?

Jag kan nog ärligt säga att jag inte tror på vad som står skrivet i stjärnorna eller på det som på vardagsspråk kallas för horoskop. Men trots detta läser jag gladeligen mitt horoskop så fort tillfälle ges. Ofta står det dock bara en massa oväsentlig smörja som inte betyder så mycket, t ex vilket är ditt turnummer för veckan eller att du får veta att just nu har du tur i kärlek?! Vem sjutton tror på sånt där skräp egentligen??!!

Men, jag säger bara men, så har jag någon enstaka gång hittat något som har fastnat hos mig. Det kan t ex ha varit en text som jag känner betyder något för just mig och som jag tänker på som "livsråd".

Den här hittade jag i "The Guardian" för några år sedan och den bär jag alltid med mig för jag tycker att den beskriver livet väldigt bra.

"We were never really designed to stay in one place all of our lives. We simply cannot grow as individuals without change. Embrace the adventure that is life now."

Inga kommentarer: