måndag, december 31, 2007

Nytt år med nya förväntningar

Jag blir alltid lite nostalgisk så här på nyårsafton. Det börjar faktiskt några dagar tidigare - tanken på att året nästan är slut - det gamla invanda byts mot något nytt och okänt - känns lite nästan lite sorgset. Jag vill nästan försöka hålla fast vid det gamla....känner ibland att det har gått så fort att jag inte riktigt är redo för det nya...ännu i alla fall.

Men, men...Samtidigt med ett nytt år kommer också nya förväntningar och förhoppningar. För oss innebär det nya året rätt så omgående renovering av vårt nya hus och sen flytten. Jag tror och hoppas på att 2008 kommer att bli ett lugnt år med inte alltför mycket som sker. Inte för att jag har något emot när det händer saker och ting utan snarare därför att just nu (och under en längre tid framöver) är det fullt upp med nya huset. Sen är det ju också så att när man har småbarn vill man kunna ägna mer tid åt familjen.

Med risk för att låta som en tråkmåns så sammanfattar jag önskningarna inför det nya året:

  • att husrenoveringen går bra

  • att flytten går bra

  • att vi håller oss hyfsat raska och krya

  • att vi kan hålla en bra avvägning/balans mellan jobb och familj

  • en lååång och sköööön sommarsemester i Kroatien

Oj då, listan blev nog lite längre på pränt än vad de tycktes vara i tankarna....kan man kalla det för nyårslöften kanske?




Andra bloggar om: , , , , ,

Inga kommentarer: