söndag, april 21, 2013

Lost and....FOUND


Vi verkar ha hittat varandra igen. Jag och springglädjen. I fredags blev det ett trevligt nybörjar(intervall)pass med en kompis. Vi sprang och gick ca 4 km tillsammans och sedan sprang jag vidare i regnet och fick ihop tre km till. På något märkligt sätt så tycker jag verkligen om att springa i regn - det är härligt och friskt i luften. Och jag är mer eller mindre ensam ute och tassar :) vilket inte är helt fel.

Idag har vi haft en välbehövlig, men ack så tråkig, städ- och röjardag. Vinterskor putsades och sorterades. Tvätthögen betades av och veckohandlingen gjordes. Puuhh ja, efter en sån inomhusdag var det riktigt skönt att komma ut.

Idag blev det säsongspremiär för joggingspåret vilket kändes mysigt. Spåret är lite kuperat och underlaget är mjukt och jag som inte riktigt är van vid att springa på så mjukt underlag fick nog efter drygt ett varv och fortsatte istället att kuta runt i byn. Fick ihop några "blandade" 6,2 km :).

Läs även andra bloggares åsikter om , , , ,

Inga kommentarer: