måndag, mars 13, 2006

Vårstädning

Igår pratade jag med en kompis som berättade hur hon hade storstädat källare och vind och sedan bokat bord på loppis. Hon hade liksom inte hjärta att slänga saker och ting utan tänkte nog att kan det inte säljas så kan man kanske ge bort grejorna. När hon kommer till loppisen och ställde upp allt så hade hon inte direkt några stora förhoppningar om att tjäna storkovan på gamla grejor. Men tjii fick hon för det minsann. Hon berättade att hennes grejor gick åt som smör i solsken; leksaker, barnkläder, sulky, barnvagn och en massa annat.
När dagen var över hade hon sålt rubb och stubb och tjänat såpass bra att det räcker till en spahelg för henne och sambon. Inte alls illa, eller hur? Jag är hursomhelst jätteinspirerad och tänker nu under våren följa hennes goda exempel och rensa ut grejor som vi inte använder. Jag är helnöjd om jag tjänar tillräckligt så att det räcker till bio och restaurangbesök men jag är också säker på att det är ganska så kul att stå på loppis.

Inga kommentarer: