fredag, maj 25, 2007

Öppna förskolan

Äntligen kom vi iväg till öppna förskolan och träffade lite folk. Jag har varit rätt så dålig på att ta mig till Humlan som vår favorit öppna förskola heter. Idag fick Lillen vara på dagis så det var bara jag och Lillan som var där. Det var faktiskt riktigt skönt att bara ha ett barn att hålla reda på. Kände mig mer avslappnad och kunde prata mer med de andra mammorna. Eftersom vi ska dit igen i nästa vecka så har jag inte dåligt samvete för att han var på dagis för det var så skönt att unna sig en lugn förmiddag och umgås med andra vuxna som man inte ser så ofta.
När jag hämtade Lillen från dagis på eftermiddagen var han jättetrött eftersom de har varit ute mer eller mindre hela dagen. De hade till och med haft sin fredagsallsång och ätit mellanmål ute på gården. Svårt att lägga honom ikväll? Absolut inte!

Inga kommentarer: