lördag, maj 05, 2007

Redan maj

Äntligen är maj här! Varje år känns det som om jag har missat maj månad, som för mig symboliserar våren. Vet inte varför det känns så men jag tycker att det går så kort tid mellan att vintern är borta och att sommaren har kommit. Men det här året har jag liksom hunnit med att njuta av vårdagarna. Anar att det kan bero på att jag är föräldraledig och har ett annat lugnare tempo just nu. Det hela gör mig faktiskt också lite beklämd -att jag inte har tid, ork eller förmågan att njuta av livet fullt ut när jag yrkesarbetar. Ska det verkligen vara så att man inte har tid eller kraft att göra annat än att bara arbeta och fixa familjen?! I och för sig så kanske det ger mig en tankeställare så att jag börjar fundera i andra banor och börjar prioritera det lilla, men ack så viktiga i livet. När man är föräldraledig sänker man ju självklart tempot i livet och det känns så otroligt skönt så nu gäller det bara att hålla kvar i det här. Tänk bara en sån sak som att inte alltid behöva vara anträffbar på telefon och mail m.m. Underbart!

Inga kommentarer: