tisdag, juli 03, 2007

Shoppingcenter- here we come!

Vi vaknade imorse till ljudet av ösregn och det kan ju i och för sig vara mysigt med regndagar. Men inte när man har småbarn att aktivera! Vi satt och funderade en stund på vad vi skulle hitta på för nåt kul idag och bestämde oss sen för att shoppa loss lite grann. Åkte till Allum, ett nytt och jättestort shoppingcenter som västeråsare bara kan drömma om. Här finns affärer av alla dess slag och jag hittade en hel del kul affärer som ju inte finns på hemmaplan.

Idag var det ingen shopping för mig själv utan jag var främst ute efter en "sovpåse", ungefär som ett nattlinne med snörning nedtill, till Lillan men hittade inget alls i hennes storlek. Typiskt, säger jag bara. Har letat rätt så länge nu efter det här utan att ha lyckats. Får nog börja kolla runt på de olika nätbutikerna och se vad de har att erbjuda istället.

Om man har med sig småbarn till shoppingcenter så är risken stor att de inte vill gå därifrån. Jag menar- tänk på alla häftiga rulltrappor som går kors och tvärs, alla glashissar, fikaställen med god glass, gratis ballonger m.m. Ni förstår säkert vad jag menar... Och det är ju en lika bra anledning som någon för att åka tillbaka- snart!

Inga kommentarer: