fredag, juli 27, 2007

Yes, mera EU-styrning, tack!

Igår fick jag ett SMS med ett jättepositivt innehåll. Äntligen har det något hänt med mobilpriserna när man ringer inom EU eller tar emot samtal ute i Europa. Det har ju tidigare varit helt sjuka priser på att ringa när man t ex har varit i Österrike, Tyskland m.m. Jag tror att vi ibland har betalat ett minutpris på närmare 15-20 kr. Visst är det sanslösa priser??!!

Därför blev jag mycket positivt överraskad när EU beslöt sig för att ta tag i det här och tvinga fram lägre och bättre priser för konsumenterna. Jag tror också att det är på gång med en sänkning av priset för mobilsurf. Som det är idag så kostar det ca 100kr/MB att surfa i t ex Tyskland. Och det här med mobilsurf är ju kanonbra att ha, t ex när man letar efter turistinfo. osv.

De nya EU-priser som jag har fått info. om av min operatör verkar ju fullt rimliga. De är till och med lägre än vad jag hade med mitt gamla abonnemang för att ringa inom Sverige för bara några år sedan.

Ska bli spännande att se om EU ger oss ännu bättre deals framöver, oavsett om det gäller mobiltelefoni eller annat.

Inga kommentarer: