torsdag, augusti 30, 2007

Här kommer min Krigsförklaring

Jag är så förbaskat arg så jag håller på att gå i stycken. Många kanske tycker att det är en småsak och det kanske det är - men för mig handlar det ju faktiskt om en sån enkel sak som att respektera andra.

Alltså, jag är så trött på alla dessa människor utan barn i bilarna som snor p-platserna på Familjeparkeringen på Maxi, Hälla. Men hallå, fattar ni trögt eller vaddå? Dessa p-platser är för familjer med ungar, ungar som sitter i bilbarnstolar. Bildörrar som måste öppnas på full gavel för att få ut dem, det är närmare entrén om man har 2-3 barn med sig som inte då har så stor möjlighet att komma i vägen för andra bilar m.m. Listan på varför det ska finnas Familjeparkering kan göras lååång!!!

Så finns det puckon som kommer med argumenten att "det finns inget som heter Familjeparkering" (minsann inte reglerat i nåt reglemente) eller "varför just barnfamiljer - hur orättvist - varför inte för pensionärer". Stick och brinn, säger jag bara om de här argumenten.

Livet är aldrig helt rättvist för alla hela tiden. Det är bara att inse att handlarna har insett att barnfamiljer uppskattar lite service och omtanke. Familjeparkering gör mitt liv lite enklare när jag och ungarna åker iväg för storhandling. Behöver liksom inte oroa mig för att göra illa ryggen ännu mer när jag ska försöka baxa ut barnen från bilstolarna när grannbilen har gjort en dålig parkering - dvs. ställt sig för nära! Behöver inte vara sådär jätteorolig för att nåt ska hända (t ex att Lillen springer iväg och det kommer en bil) när vi går till affären.

Så här har ni min Krigsförklaring: från och med nu kommer jag (att på de bilar som helt uppenbart inte hör hemma på Familjeparkeingen) att medvetet skrapa till med kundvagnen (ooops lite lackskada bara) och jag kommer också på andra sätt försöka göra livet surt för dessa puckon!
Så nu vet ni det, alla puckon därute!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Din krigsförklaring är rent av olaglig och står inte i proportion till 'brottet'.

Det är ju lika dumt som om jag när föräldrar låter sina ungar springa runt så det stör mitt lugn så skulle jag ge ungdj-larna en örfil

Vilket liv! sa...

När folk är egotrippade och inte visar hänsyn till andra - genom att t ex sno p-platser på Familjeparkeringen (om de inte har ungar med sig) så förtjänar de en buckla eller två! Bara så att de lär sig.

Att misshandla barn är ett RIKTIGT brott - i fall att du inte visste det redan!!!!