fredag, september 16, 2011

Äntligen fredag

Ah, äntligen fredag och äntligen helg! Hela den här arbetsveckan har snabbt passerat förbi och jag har knappt hunnit reflektera över dagarna som gått. Men det är väl också ett tecken på att jag inte har särskilt tråkigt, eller?

Vi har inte direkt några fredagsvanor, t ex fredagsmys eller så. Men idag har vi minsann slagit på stort och cyklat ner till Macken och laddat upp med godis och en rolig barnfilm, klassikern Ensam Hemma. Ungarna tycker att vi kan ha både fredags- och lördagsmys varje vecka men vi föräldrar tvekar. Det finns en stor risk att det blir alldeles för mycket fokusering på godis och inte på att man har mysig tid tillsammans. Därför försöker vi bara köpa godis någon gång ibland, ungefär som en överraskning och det fungerar faktiskt bra. Saker och ting blir ju vad man gör det till.............

Den här helgen blir ingen slappar helg utan snarare en arbetshelg. Husvagnen behöver städas ur och även tvättas på utsidan. Sedan behöver också tvättmaskinen matas lite grann. Den står och ser ganska så hungrig ut i tvättstugan. Vi ska också försöka få lite mera grävt vid cykelskjulet. Just cykelskjulet verkar ha blivit ett slags evighetsprojekt som vi känner att vi måste ta tag i!

Sedan vill ungarna också leka med kompisar så det blir nog till att bjuda över några lekkamrater nån gång lördag eller söndag. Hm, tror att jag behöver en längre helg om jag ska få allt gjort på min att-göra-lista.


Läs även andra bloggares åsikter om
, ,

Inga kommentarer: