onsdag, juli 25, 2012

Börja med löpning

När jag i yngre dar höll på med mina älskade hästar fanns det inte tid för nån annan idrott. Stallet och min Benellie tog helt enkelt sju dar i veckan.
Därför har jag liksom inget att falla tillbaka på (förutom ridningen då) nu när jag vill komma igång med sport/idrott/motionsform igen.

Men jag har bestämt mig för att ge löpning en chans. Jag har powerwalkat ett tag och gillar enkelheten i det hela. Att bara ge sig ut. Att inte behöva ta sig till nån träningslokal. Att slippa ha döfasta tider för pass. Plus att jag gillar frisk luft och att vara ute i naturen.

Jag började faktiskt förrgår med hjälp av ett program. Lite kortare löpning varvat med promenad i dryga 20 minuter. Trodde inte jag skulle fixa det men det gick. Igår vilodag och idag kör jag igen.
Jag hoppas jag fastnar för det här. För löpningen. Verkar ju kul.

Läs även andra bloggares åsikter om , ,

Inga kommentarer: