torsdag, juli 05, 2012

Konsumtionshets

Känslan jag ibland får när det handlar om konsumtion och varför man köper saker man egentligen inte behöver eller kanske till och med inte ens tycker om:
"We buy things we don´t need with money we don´t have to impress people we don´t like"
Jag tycker att återvinning är fantastiskt på många sätt. Och jag menar inte bara återvinning av papper, glas, mjölkpaket osv utan även återanvändning av kläder och andra prylar. Det är ju faktiskt så att det som är gammalt för mig är ju nytt för någon annan. Jag har handlat på secondhand butiker i mååånga år och kommer alltid att göra det. Det är ju fantastiskt vilka fina kläder och andra ting som man kan hitta där och jag gillar som sagt tanken att återanvända saker och ting.



Andra bloggar om , , , ,

Inga kommentarer: