tisdag, juli 17, 2012

Turista i Sverige

är nog inget jag så där rent spontant hade kommit på att göra. Jag föredrar helt klart att turista på den europeiska kontinenten där till exempelvis besök på BRA restauranger inte kostar halva reskassan, där arkitekturen i de allra flesta städer och byar är fantastisk, där (det i många länder) är mindre avstånd mellan olika städer.

Jag har en tysk kompis som gärna besöker Sverige för den orörda naturens skull. Hon är uppe i norr för att vandra och njuta tystnaden under en eller ett par veckor per år. Men det är som hon säger - vill jag ha kultur, shopping och god mat till vettiga priser så åker jag hellre till något utav Tysklands andra grannländer för det än till Sverige. Hon har en poäng....



Läs även andra bloggares åsikter om , , , , ,

Inga kommentarer: