torsdag, januari 24, 2013

Alien i byn

Kylan håller fortfarande i sig och nu ikväll var det närmare - 16 grader när det var dags för mitt kvällspass runt byn. Det är i och för sig hiskeligt kallt men med rätt kläder o prylar är det lika skönt väder att springa i som när det är betydligt varmare. Helt sant!

Idag gjorde min Lungplus premiär och den funkar strålande. Det var fantastiskt skönt att kunna andas in  nästan ljummen/varm luft istället för luft som är -16. En otrolig skillnad i löpkomfort om jag säger så. Jag mötte i och för sig en del promenerande som tittade lite förskräckt på mig och som säkert undrade vad sjutton jag hade i mun. Ha ha, men det är sånt man får stå ut med för att få andas plusgrader på vintern.

Det blev lite backintervaller och lätt jogg och det hela slutade på 5,3 km på 39 min.


Läs även andra bloggares åsikter om , ,

Inga kommentarer: