onsdag, januari 02, 2013

Årets första

Idag är jag ledig och har passat på att fixa och dona inför några dagar hos syrran. Det känns alltid skönt att inte behöva tvätta och röja undan det första man gör när man kommer hem utan att istället ha det gjort innan.

Jag hann också med årets riktiga första löptur. Det första passet utan icebugsen. Vete sjutton om det inte hade varit klokt att haft dem på idag. Det var isigt som bara den mellan asfaltsfläckarna och jag halkade till rejält flera gånger. Och som ett brev på posten fick jag skavsår från Salomonskorna (fast de är väl insprungna!) och känning i höger ljumske. Suck och pust, nu hoppas jag verkligen att plusgraderna är här för att stanna så att jag kan börja njuta av lite skön asfaltslöpning.

Fru Garmin visade 7,22 km på 52,36 min.


Läs även andra bloggares åsikter om , ,

Inga kommentarer: