tisdag, januari 15, 2013

Inställt


Idag var det egentligen dags för ett lugnt och skönt löppass på en sisådär 6-7 km. Det var alltså min planering tills jag tittade ut genom fönstret vid lunchtid. Tusan också vad det snöade och det har bara fortsatt att komma. Inget slut på eländet så här många timmar senare.

Ibland får man ändra sina planer och när snöandet inte slutade, vinden inte avtog och ingen plogbil i sikte så fick det istället bli ett pass på crosstrainern. Det blev till slut 45 svettiga minutrar och ett ok ersättningspass för löpningen. Men fy f-n vad tråkigt det är! Hur kan man frivilligt träna inomhus? Hur kan man frivilligt ställa sig på en crosstrainer eller andra maskiner som ersättning för utomhusträning?

Nåja, vi är alla olika men enbart inomhusträning är inte för mig. Jag älskar energin som löpning utomhus ger mig, den härliga känslan efter att jag varit ute i skitväder och kommer in i värmen igen. Den härliga friska luften och hur skönt det är att känna sig mer närvarande i nuet. Att verkligen känna in varje årstid. Och förresten, så här frisk som jag är nu (inte en sjukdag under förra året) har jag inte varit sedan jag började med löpning utomhus minst 3 gånger/vecka året runt. Det är LIVET!


Läs även andra bloggares åsikter om , ,

Inga kommentarer: