måndag, januari 21, 2013

Varmare väder

Jag hade tänkt att få in ett lite längre löppass under helgen men tajmade dagarna helt fel!
I lördags när det var som kallast, vi hade -22 på förmiddagen, så var det för kallt för att springa och då blev till att bara softa i soffan. Missförstå mig rätt - visst är det skönt att softa men bara när man själv väljer att göra det och inte när det känns så där halvt om halvt påtvingat liksom. Vilket det gjorde....
På söndagen när det faktiskt bara var en sisådär -5-6 grader så var vi uppbokade med heldag hos kompisar i Uppsala och det fanns inte en sportslig chans till att klämma in lite springtid den dagen.

Jag kan uppleva en irriterande frustration över att en helg nästan kan kännas lite förlorad. I lördags var det ju dessutom en fantastiskt vacker dag med klarblå himmel och gnistrande solsken. Synd bara att det var så förbaskat kallt!

Så hur kan jag lösa det här med löpning i kyla - jo, jag har kollat lite på både Lungplus och Airtrim för de dagar då temperaturen faller alltför mycket för att luftrör och lungor ska tycka att det känns bra. Eftersom Lungplus verkar lite mindre än Airtrim så tänker jag börja med att testa den. Jag ska köpa en Lungplus imorgon och kommer att testa den senare under veckan då SMHI har lovat kallare väder igen. Så jag återkommer med lite tycke och tänk kring manicken.

Ikväll var det bara - 8 grader och det blev såklart en kvällstur - landade på 6,2 km på 44 min.


Läs även andra bloggares åsikter om , ,

Inga kommentarer: