måndag, februari 25, 2013

Måtte det snart vända

Jag gillar egentligen inte att använda slitna uttryck som till exempelvis "vabruari" men nu kommer jag bara inte undan det. Vi har haft sjuka barn och vabbat under en eller flera dagar varje vecka sedan början av månaden. Kort sagt så har det (och fortfarande är) en helt bedrövlig månad på hälsofronten. Om man kan säga något positivt om det hela så är det att maken och jag har klarat oss helt och hållet från influensorna, kräksjukan, förkylningar och allt det där andra som ungarna har haft. Och jag hoppas så klart att det håller i sig. Att vi fortsätter att hålla oss friska. Och så klart att ungarna också blir friska med det snaraste.

Lillan har nu i den här vändan varit riktigt sjuk i snart en hel vecka och imorgon har vi fått en läkartid för att ta lite prover och för att få ett läkarintyg som ska in till Försäkringskassan. Jag önskar och hoppas att det där elaka viruset som satt bo i hennes kropp bestämmer sig för att flytta. Nu genast!


Läs även andra bloggares åsikter om , ,

Inga kommentarer: