måndag, mars 04, 2013

Härliga måndag

Jag kände faktiskt ett riktigt sug efter att få gå till jobbet imorse. Det är inte särskilt ofta jag står och stampar ivrigt i hallen och vill iväg sådär tidigt men idag kunde jag inte komma iväg fort nog. Jag är övertygad om att det berodde på förra veckans vabbande. Jag verkligen kände för att träffa mina arbetskamrater och för att komma tillbaka till mitt vuxenliv.

Missförstå mig rätt - det är mysigt att pyssla om sjuka barn. Till en viss gräns. Sen får jag faktiskt ibland nästan lite andnöd och känner mig sådär instängd som i en bur. Då vill jag bara komma ut. Nu. Så just därför var det en härlig måndag på jobbet!

Och så blev det en riktigt skön kvällslöpning också - 8,1 km på 57 min vilket kändes bra. Det är mycket barmark men trist nog så är det ändå en hel del issörja kvar på gatorna vilket gör att man halkar omkring. Men snart är våren här! Snart!

Läs även andra bloggares åsikter om , , ,

Inga kommentarer: