onsdag, maj 01, 2013

Välkommen härliga maj

Ibland undrar jag vart tiden egentligen tar vägen. Och snabbt går den också. Nu är vi redan inne i maj månad och jag som knappt har hunnit vänja mig vid april. Antar att det blir till att skippa april och istället sikta in sig på och ladda för fullt för maj. Typ tänka "utemöbler, städa altanen, snart är det sommar...." och sånt där skit! Grr, jag är bara så irriterad och trött idag. Jag orkar liksom inte med solsken och folk som går omkring med smilbanden uppe vid öronen!

Ungarna har varit på kalas idag - och kalasen började samtidigt så stresspåslaget blev lite akut när Lillan kom försenad och sist till sitt kalas.

Det var med nöd och näppe jag lyckades ta mig ut idag - och det var med hjälp av maken och ungarna. Jag lyckades övertala dem att följa med på en liten spring- och cykeltur vilket gjorde att jag i allafall lyckades uppbåda lite entusiasm. Det blev en mycket tung och seg löptur på 6 km.

Nä, usch och fy för idag. Tur att jag får en ny chans till en bättre dag i morgon!




Läs även andra bloggares åsikter om , ,

Inga kommentarer: