fredag, april 15, 2016

Semesterplanering

Parkeringsplats vid Herrenheusen trädgårdar i Hannover, Tyskland.

Hjälp vad tiden rusar på! Jag vet inte vad som händer men semestertiderna närmar sig och då behöver man ju göra lite S-E-M-E-S-T-E-R-P-L-A-N-E-R-I-N-G vilket vi liksom inte har gjort alls.

Jag har i och för sig redan bokat färjebiljett till Tyskland (ombokningsbar sådan om det visar sig att semesteransökan behöver justeras) men that´s it. Japp, inget annat är bestämt vilket i och för sig låter trevligt och lite spännande men nja, inte för mig. Jag vill ha lite koll på vad som händer eller ska hända. Vad vill jag se? Vad vill övriga i familjen se och göra?

Frågorna är många och semestern är på en si så där fyra veckor. Utgångsläget är att det även i år blir husbilssemester med fokus på en rörlig semester - vi är inga långliggare. Vi blandar campingplatser med ställplatser och fricamping.

Men så gjorde vi ett ryck och plockade fram lite kartor över Tyskland och Österrike och kikade på ställen där det såg ut att vara läge för friluftsliv och vandring. Sedan googlade vi på de olika områdena och fick en hel del kanonbra tips. Thank you Google!

Så nu är jag lite lugnare. Känner att jag har fått lite koll på läget. Det får bli några fler planeringskvällar men det lutar nog åt att det blir en spännande och upplevelserik sommar.

Läs även andra bloggares åsikter om , ,

Inga kommentarer: