söndag, april 03, 2016

Ta tillvara på möjligheten



Hela den här helgen har livet kretsat kring handboll! Det har nämligen spelats cup på hemmaplan och förutom att skjutsa ungar till matcherna så har även vi föräldrar haft arbetsuppgifter. Vi har haft kiosktjänst, kvällstjänst och nattjänst. Så helgen har med andra ord varit fullspäckad.

Inför helgen så kände jag mig aningen frustrerad - jag visste ju att tiden skulle vara knapp med lite möjlighet till springturer men ändå...jag var så himla springsugen!

Men idag fick jag äntligen till det! Ungarna träffas nämligen en timme innan matchen drar igång för lite taktiksnack och uppvärmning och det var den timmen jag såg till att använda. Jag hade på mig springkläderna till handbollshallen, sa hej på ett tag till ungarna och stack ut och sprang.

Det var ett helt underbart vårväder och jag sprang längs med vattnet och fullkomligen njöt av livet.
Jag tog det lugnt och fick på 45 min in 7 ljuva km på springkontot.

Inte nog med det här. Under eftermiddagen fick jag en liten lucka till i schemat och gav mig då ut och sprang 6 härliga km till! Underbart.

Det är inte särskilt ofta jag springer dubbelpass men idag kändes det bara så rätt att göra. Det gäller helt klart att ta tillvara på möjligheterna när de nu kommer svischande förbi.


Läs även andra bloggares åsikter om , ,

Inga kommentarer: