lördag, februari 03, 2007

Lite frihet

Idag fick jag äntligen lite tid för mig själv. Jag har varit inne i stort sett hela veckan då Lillan är jätteförkyld med svår hosta. Åkte iväg och handlade lite smått och gått och det var så skönt så. Har egentligen aldrig varit så förtjust i att strosa runt i affärer och bara "fönstershoppa" men det var precis vad jag behövde idag.

Skulle jättegärna vilja köpa lite nya kläder men jag vägrar shoppa något innan jag har gått ner i vikt. Min planering är att så fort det är möjligt så börjar jag på min diet-kur igen för att försöka nå min vanliga vikt till runt sommaren.

Jag provade Cambridge-kuren efter förra graviditeten och det funkade jättebra. Kommer att köra samma sak den här gången, även om den ibland kännas lite väl tuff. Jag vet många som vurmar för Viktväktarna, GI-metoden m.m. men jag har helt enkelt inte det tålamodet. Jag vill gå ner i vikt så snabbt som möjligt och så enkelt som möjligt utan att behöva räkna points eller något sådant. Cambridge-kuren fungerar jättebra för mig då jag går ner i vikt snabbt och det är det viktigaste för mig. När jag väl har nått min målvikt så har jag inga problem med att hålla den utan nu gäller det först och främst att få vågen att visa att det går åt rätt håll.

Inga kommentarer: