fredag, augusti 03, 2007

Förberedelse på gång

Jaha, nu börjar det hända lite saker på Hemnet. Den senaste veckan har det rasslat in fler hus till salu än under hela juli månad. Fortfarande har vi dock inte hittat något som riktigt stämmer in på vad vi är ute efter men vi börjar ändå känna lite "förtröstan". Vi tror "stenhårt" på att snart, mycket snart, hittar vi Huset för oss!

Jag har haft en påminnelse på mobilen nu i snart en vecka om att jag måste ringa mäklaren för att fixa med vårat hus, det ska ju till att fotas och skrivas presentation av huset.

Nu är det ju inte så att vi ska sälja vårt hus snart utan tanken är att vi avvaktar tills vi hittar Drömhuset och sedan säljer vårat. Idén med att ha ordnat med mäklare och det praktiska kring en ev. försäljning är att vi kan dra igång allt rätt så omgående när det är dags.

Bara tanken på att vi kommer att ha visning av vårt hus ger mig lite mixade känslor. Å ena sidan vill jag väldigt gärna flytta och tycker att det ska bli jätteskönt att bo i 1-planshus, men å andra sidan känner jag mig lite sorgsen vid tanken på att inte bo kvar här. De här känslorna är säkert helt naturliga att ha så det gäller väl bara att bestämma sig för vad som egentligen är det bästa för oss och sedan tänka i positiva tankegångar. Men ibland är det verkligen lättare sagt än gjort!

Inga kommentarer: