torsdag, augusti 30, 2007

Redan hög stressfaktor blir högre

Jag är som alltid lika långsam till att fatta att hösten rent konkret står inför dörren. Nu pratar jag inte om jag har missat att vädret blir kallare och sånt där. Nej, jag menar att jag har inte för en sekund funderat på hur ungarna har det med vinterkläder än!!

En kompis berättade att hon har gjort klart med hela vinterinventeringen och att hon ligger i högsta beredskap för att köpa vinteroveraller, mössor, vantar, kängor och allt annat! Va, säger jag bara och ser ut som ett frågetecken men känner ändå hur stressnivån sakta men säkert höjs. Känner mig som en urkass mamma som inte har koll på sånt här! Inte vill jag att småttingarna ska frysa till vintern!

Suck och stön, nu gäller det bara att gräva fram allt från förra året. Om jag nu hittar allt vill säga. De ligger i kartonger nånstans i huset...frågan är bara var...Och särskilt kul är det inte heller...

Inga kommentarer: