onsdag, september 05, 2007

Kontorsråttan är tillbaka!!!!

Så har nu har jag varit tillbaka hela 1 dag på jobbet efter en härlig föräldraledighet på en si så där 8 månader. Igår vart ju som sagt första dagen och den var precis lika snurrig som jag hade föreställt mig att den skulle vara.

Det hade ju i allafall fixats iordning ett rum åt mig. Fixat och fixat är väl kanske lite väl att ta i. Där stod ett skrivbord, en stol, ett par bokhyllor och en dator med skrivare. That´s it! Inget mera! Inte ens en penna eller ett papper inom synhåll!

Så jag och en kollega fick bege oss ut på en "att-möblera-ett-kontorsrums-jakt". Vi ordnade bl a med pennor och papper, skrivbordsunderlägg, hittade min gamla supersköna kontorsstol, kartongen med alla mina nedpackade (viktiga) saker. Fortfarande saknas dock en skrivbordslampa och lite mys pys grejor.

Det är ju alltid nåt som det ändras om på när man är borta från jobbet, eller hur? Så även här och nu!

Under min 8 månaders långa frånvaro sa har de ändrat om på IT-sidan så nu var det till att bli fotad och skaffa "ID-kort" för att kunna logga in i burken. Såna här grejor låter ju lätt fixat men herregud säger jag bara, vilket tjafs, bök och strul! Efter många om och men skippade jag ett kontorsled och snackade direkt med Helpdesk som var lika serviceminded som alltid. De ordnade rubbet på en si så där 5 minuter!

Allt bra så här långt....sen var det ju till att så smått börja jobba också...skulle till att skriva ut och det funkade bara inte. Upptäckte till min stora förvåning att någon hade strippat datautrustningen på kabeln mellan printern och "burken"!!!! Va, var det någon annan som saknade en, eller vaddå?

Alltså, vad göra nu då? Jo, man smyger in på ett annat kontorsrum, typ gästarbetsrum, och snor en själv! Och vips så funkar skrivaren! (Att gå den korrekta och byråkratiska vägen skulle tagit minst 2 arbetsdagar eftersom IT-ansvarige är borta och ingen annan vet hur det funkar!)

Så nu är jag nästan redo för att börja arbeta igen! Jippie!!!

Inga kommentarer: