söndag, oktober 14, 2007

Bubbelmjölk??!!


Nu börjar jag bli riktigt trött på alla dessa förbannade nya produkter. Till och med den vanliga hederliga mjölken ska göras cool för att gå hem hos ungarna - i USA i alla fall: "Refreshing Power Milk och e-moo är exempel på bubblande amerikanska mjölkdrycker som tagits fram för att i första hand gå hem hos skolbarn."

Belastning för miljön!!!! Låt skiten stanna där och låt oss dricka mjölken mer eller mindre som den är. Vem sjutton behöver kolsyrad mjölk?????


Andra bloggar om: , , , ,

8 kommentarer:

Anonym sa...

"Vem sjutton behöver kolsyrad mjölk?????"

Barn i USA. Nuff said.

Anonym sa...

Smart att tillsätta kolsyra som inte är speciellt bra för tänderna...

Vilket liv! sa...

Visst är det heltokigt att kolsyra mjölk?! Varför måste allt vara coolt och trendigt för att folk ska äta eller dricka något?

Räcker det helt enkelt inte med att det är nyttigt och bra på alla sätt och vis??!!

Anonym sa...

Hej, jag har svarat på din kommentar i min blogg.

Återkom gärna om du vill.

Anonym sa...

Ursäkta, men har du hört talas om valfrihet? Tycker du inte om kolsyrad mjölk - låt bli att köpa den. Tycker du inte om att andra människor har valfriheten att köpa kolsyrad mjölk - flytta till Nordkorea. Där ska du vara glad om du hittar mjölk överhuvudtaget.

Vilket liv! sa...

anonym:
Öhh, har du helt missat miljöaspekten på det här????

Bara för att jag inte gillar idiotin med bubbelmjölk så behöver jag inte ogilla valfrihet. Valfrihet är bra men det innefattar också eget ansvar.

Att hylla allt skit som företag hittar på i valfrihetens namn är tyder ju på bristande förmåga till kritiskt tänkande!

Anonym sa...

Miljöaspekten? Har du mjölk i kranen eller?

För det är ju knappast sämre att transportera kolsyrad mjölk jämfört med vanlig mjölk...
När det gäller vatten håller jag helt med om att det är miljömässigt förkastligt.

Vilket liv! sa...

anonym 2:
Sist jag kollade var det vatten, men man vet ju aldrig...;).

När det gäller miljöaspekten tänker jag främst på de fullständigt onödiga tillsatser och ämnen som ska in i mjölken. Allt detta extra måste ju komma till mejeriet på ett eller annat sätt.

Sen att "behöva" tillverka bubbelmjölk för att få ungar att dricka mjölk är ju helt sjukt. Vart är vi på väg egentligen?!

Vad kommer härnäst - frukt och grönt med choklad och sockersmak?