fredag, november 23, 2007

Ska man ha pengarna före eller efter jul

Personligen spelar det ingen roll för mig om jag får lön före eller efter jul - i mellandagarna. För det första så firar vi inte på något speciellt sätt med dyra julklappar eller liknande och för det andra så känns det väääldigt långt till slutet av januari när nästa lön kommer. Så jag tror faktiskt att jag föredrar vanliga utbetalningsdatum och inget annat för det bara krånglar till det hela.

Sen tänker jag också så här.....om man nu får lön eller annan ersättning typ dagen innan jul - ska man rusa iväg och shoppa ALLT då? Typ julmat, julklappar och annat?! Har man inte börjat planera lite tidigare än så....? Är det inte vettigare att sprida ut det hela även på novemberlönen.....?

Nåja, det här är bara min personliga reflektion över det hela och vi är alla olika- som tur är!


Andra bloggar om: , , , , , ,

Inga kommentarer: