fredag, november 09, 2007

Tjejsnack v. 45

Vad är jämlikhet för dig?
Lika behandling mellan män/kvinnor/etnisk och religiös bakgrund eller sexuell läggning


Kallar du dig för feminist? Motivera gärna!
Javisst är jag feminist! Jag kan inte bara ta för givet det som har uppnåtts på jämställdhetsfronten idag. Vi måste hela tiden bevaka och arbeta för att det ska bli ännu bättre.


Är det viktigt att det är 50/50 manliga och kvinnliga chefer?
Nja, kanske inte direkt 50/50 men helst så nära som möjligt. Manligt och kvinnligt ledarskap kan vara olika och jag tror att båda behövs som goda komplement till varandra.


Har du någon gång blivit diskriminerad på grund av att du är tjej?
Inte för att jag är tjej utan för att jag är småbarnsförälder! Eller är det för att jag är småbarnsmamma??!!


Är det viktigt att föräldrarna delar 50/50 på föräldrarledigheten?
JAA! Viktigt att föräldrarna delar. Jätteviktigt för barnet som får lika mycket NÄRA och LÅNGVARIG kontakt även med pappan.



Tjejsnack

Inga kommentarer: