måndag, december 17, 2007

Kan de inte försöka vara liiiite vettiga

Tror nog att de allra flesta människor vet vad Simborgarmärket är för något. Ja, ni vet det där runda märket man får när man klarat att simma ett visst antal meter. Sen kommer ju Grodan, Fisken och de andra...

Så vad gör nu RFSU för att skapa lite uppmärksamhet kring sig själva? Jo, de har minsann haft den riktigt dåliga smaken att kopiera märket och gjort sin egen variant - Knullborgarmärket! Fy va trist med folk och organisationer som är så förbenat kassa att de måste sno andras idéer, logotyper osv. Det säger väl i och för sig en hel del om organisationen i sig...., eller hur?


Andra bloggar om: , , , , ,

5 kommentarer:

Anonym sa...

Inlägget säger en hel del om dig...

Vilket liv! sa...

Visst gör det det...att jag inte gillar folk/organisationer som inte har talang eller hjärna att komma på något vettigt själva utan måste kopiera andra. :-)

Spiff sa...

Jonas, en otroligt tråkig och onyanserad kommentar av dig.

Jag håller inte med om allt som andra skriver och vice versa. Men att bara klanka ner på andras åsikter, utan att redogöra öppet om sin egen är fegt.

Själva bloggandet handlar om att föra fram sina egna tankar och ideer, hur banala eller "fel" dom än må vara i andras ögon.

En av anledningarna att jag väljer att läser den här bloggen är att jag gillar engagemanget och all blandning.
Och visst tycker jag som "redaktören" i mycket, men inte allt, första besöket var för att vi inte hade samma uppfattning om graden av tvång i föräldraförsäkringen, men jag respekterar hennes åsikt!

För gärna in en annan dimension, eller argumentera för dina tankar. Och var gärna "synlig".

Sverige är ett fritt land, där alla kan tycka vad dom vill. Det är t.o.m lagligt att väcka debatt genom att provocera. Ta ecce homo som gjorde väldigt många troende ledsna, eller Wilks rondell-hund.

Men det är fritt, än!

Anonym sa...

RFSU gör som vanligt misstaget att "skoja till" en allvarlig fråga. Se även den pågående okejsex.nu-kampanjen. Jag riktigt hör hur frisläppta reklamare lunchbyter från uppdraget om ICA-Stig för att köra eftermiddagspasset på "ungdomar, sex, upplysning - hallå, det är tvåtusenSJU, asså man måste vara nere med kidsen på det här! Men glöm inte föräldrarna, dom ska också fatta - vi måste hitta nåt LÄTTSAMT och LÄTTFATTLIGT men som går hem hos mammsen och pappsen också.... Anita & Televinken? Där tappar vi ungarna... Trazan och Banarne? Har vi rättigheter där? Hmm... Simborgarmärket? Javisst!"

Vilket liv! sa...

moppe:

Ha, ha, det är nog så det funkar...:-)