torsdag, december 27, 2007

Nätshopping är toppen

Jag har nog handlat varor via olika nätsajter i en si så där 4-5 år. Det är ju en toppengrej att göra, eller hur? Man kan sitta hemma i lugn och ro och välja ut det man ska ha, beställa och sedan landar det i brevlådan några dagar senare. Man har inte behövt rusa runt halva stan för att leta efter varan i rätt färg, rätt storlek och framförallt i rätt pris. Allt det här kan man ju göra med ett par klick via datorn.

När vi gick i väntans tider med Lillen kollade vi runt på barnvagnar men hittade inte riktigt något som vi var nöjda med - och vi var absolut inte nöjda med prislapparna på barnvagnarna. Hutlöst dyra! Alltså blev det nätshopping där också. Vi hittade ett tyskt företag, My pram, som sålde Teutonia till ett kanonpris och då ingick också leverans.

Lyxåket levererades med budbil - den blev inburen i hallan och allt jag behövde göra var att sätta på suffletten och hjulen! Sedan var det dags för premiärpromenaden....Hela den här historien var hur smidig som helst.

Jag har också köpt böcker, mobiltelefon och min laptop via nätet. Varför föredrar jag då nätshopping så mycket mer än framför riktiga butiker? Jo, av flera olika anledningar - tillgängligheten, utbudet, priserna, mindre stress, inga köer osv. Listan kan säkert göras längre......

Ibland hävdar ju folk att man får bättre service och produktkunskap i en vanlig butik men det håller jag nog inte med om alla gånger. Nuförtiden är det dyrt med personal och går man till en elektronikkedja under helg och vill t ex köpa en dator så kan man få vänta lääääänge innan man får hjälp. Och den personal som jobbar är ibland bara extrapersonal som inte har samma kunskap som ordinarie personal. Och då är det ju självklart att man inte får vare sig bättre eller mer information än en nätsajt.

Nix, jag gillar nätshopping riktigt mycket. Det är ofta mycket bra priser och leveranserna av varorona går snabbt så det är nästan som att ta med sig de hem samma dag ändå.

Böcker brukar jag handla här och här. Barnvagn från den här sajten. Mobiltelefon här.



Andra bloggar om: , , , , ,

Inga kommentarer: