lördag, oktober 24, 2009

Förunderligt och Föränderligt

Ibland kan jag bara inte låta bli att förundras över livet och dess föränderlighet. För förändras gör det - oavsett vad vi tycker om det. Livet står faktiskt aldrig stilla.

Om jag blickar tillbaka och försöker göra en mental sammfattning över vad som har skett runt om i vår omvärld sedan i januari 2008 så är det helt "mind blowing". Ibland behöver man perspektiv på tillvaron för att verkligen kunna se och ta in det som sker i vår värld.

Även i min lilla del av världen har det skett förändringar - förändringar som kanske är pyttesmå för andra men för mig är de stora och viktiga.
  • Vi har t ex mer eller mindre renoverat klart huset och det känns helt fantastiskt! Kan bara kort säga att jag är lite av en expert på att tvätta, skrapa och måla fasad!!! Inte heller förglömma att spika panel!!! Lite andra krisigheter i husfrågor ingår också i denna punkt. Puhh, ja! Say no more!
  • Ungarna har bytt dagis - promenadavstånd - vilken lyx!
  • Det har också hunnits med att byta husvagn - yes, från en tysk Hobby till en svensk/finsk Solifer.
  • Andra uppdrag på jobbet- spännande och intressanta men krävande.
Vissa saker är ju helt klart mer lärorika än andra. Att renovera hus är en sådan sak! Tänk, inte visste jag att jag skulle bli en sån fena på att hantera skurborste, målarpensel, hammare och spik! Det är ju det jag säger - Livet är förunderligt!

Läs även andra bloggares åsikter om ,

Inga kommentarer: