onsdag, oktober 28, 2009

Oh, yes baby-come to Mama!

Jag-Bara-Måste-Ha-begäret har slagit till som en blixt från klar himmel! Jag har sett min nya mobiltelefon. Det bara måste bli en Nokia X6!

Jag har en hel massa skäl till varför jag bara måste byta mobiltelefon - och självklart är de värdelösa allihopa för min nuvarande mobil fungerar egentligen hur bra som helst. Men ändå....jag VILL HA en Nokia X6! Bilden säger väl allt, eller hur?En riktigt superläcker touch screen telefon.
Iphone må vara hur cool som helst och jag erkänner att den har funnits med i tanken men tyvärr så har den inte riktigt det jag vill ha. Faktiskt! Sorry!

Nokia har ett superbra kalendersystem - man kan lägga kalendern som bakgrund så att den alltid är där. För mig är det A och O eftersom jag inte har någon annan kalender än just telefonen. Det är jätteviktigt att direkt kunna se vad som t ex ska göras de närmaste dagarna. Vad som ska köpas till vilka barnkalas osv. Att inte föräldramöten glöms bort. Påminnelser om att hämta ut paket på postutlämningen m.m. Alltså en så otroligt smidig och viktigt funktion som bara finns där utan att behöva klicka sig fram i telefonen. Det ska vara lätt som en plätt!

Spänningen är fortsatt olidlig. Jag får hålla mig ett tag till för telefonen är inte ute på marknaden ännu. Ryktet säger att den är på G - någon gång under fjärde kvartalet. Hm, är vi inte där redan?


Andra bloggar om: , , , ,

Inga kommentarer: