söndag, november 08, 2009

Jag är helsåld

Det är jag faktiskt! Helsåld på min spikmatta. Köpte innan sommaren den svenska spikmattan med färre spikar/piggar än vad t ex Shakti-mattan har. Var inte helt på det klara med vad jag ville ha utan provade en hel massa olika mattor hos en sjukgymnast. Eftersom jag provade en si så där 6-7 olika typer av spikmattor kunde jag faktiskt känna att det är stor skillnad dem emellan. Rekommenderar absolut att man ska prova ut en matta som passar en själv och inte bara gå och köpa en rakt upp och ner.

Min äkta hälft var helt klart skeptisk till hela grejen med spikmattor och garvade gott åt mig när jag kom hem med en. Men skam den som ger sig. Lyckades få honom att testa den ett par gånger och nu är han fast. Han också.

Jag använder den regelbundet och tycker att den är en "allbotare". Om jag t ex känner mig frusen, har lite huvudvärk, känner av nacke- och axelspänning osv. så räcker det att jag lägger mig på spikmattan en stund så känns det mycket bättre efter ett tag. Men det är väl som med allt annat - tro kan bota (nästan) allt :-).

Läs även andra bloggares åsikter om , ,

Inga kommentarer: