onsdag, mars 31, 2010

Ny trotjänare var det här

Efter mycket om och men och funderande hit och dit så gjorde jag slag i saken. Jag bestämde mig äntligen för att det var dags för en ny dator till mig själv! Jag har länge gått o kikat på en lite mindre laptop/netbook än vad jag är van vid sen tidigare. Tror att en sådan är smidig att ta med sig vid resor eller bara när man flyttar runt på sig i huset.

Har letat och letat efter den Perfekta Datorn och så till slut hittade jag den här Acern som jag föll för. Tycker den har bra specifikationer och den har framförallt Windows 7 Home Premium. Dessutom är den liiite större än de vanliga netbooks - den är hela 11,6"! Och har normalstort tangentbord. Lite detaljer som gör den smidig och bekväm att använda.

Den ska nu hårdtestas på en gång och jag återkommer med en recension om vad jag tycker. Ska bli intressant att se hur den står sig i jämförelse med den större laptopen som äkta hälften har. Är minst bäst eller är det så att störst är det?

Inga kommentarer: