tisdag, mars 30, 2010

Vintertid som varit


Hujedamej för en sån lång, kall och snöig vinter vi har haft! Kylan kom tidigt och med den snön! Fastän vi snart är inne i april så har vi rejält stora snöhögar kvar i trädgården och jag misströstar starkt att de försvinner inom en snar framtid.

Jag är ingen direkt vintermänniska. Har de senaste 10 åren inte varit förtjust i att vara ute i snö och kyla. Kanske beror det på att jag har en dålig rygg som gör att så fort jag fryser det minsta lilla går och "tjuvspänner" mig med hemsk ryggonda till följd. MEN nu har det blivit annorlunda. Efter flytten till "nya huset" för ca två år sedan har ryggen blivit bättre o bättre o det är faktiskt så att jag sällan har ont.

Den här vintern har jag varit i Romme över en helg och åkt skidor och det kändes bara så himla bra. Det känns underbart att kunna åka skidor igen utan att få så ont så att jag inte vet vart jag ska ta vägen. Min livskvalité har ökat något helt fantastiskt och tänk va kul att kunna ha det här som ett familjeintresse!

Inga kommentarer: