onsdag, juni 30, 2010

His Desire - My Envy

"The Eagle has landed!" Nåja, kanske inte direkt men en ny mobiltelefon har i alla fall landat hos oss. Maken har äntligen fått sin HTC Desire - med Android OS. - efter mycket tänk och funderingar.

Vi var först lite oroliga över att den inte skulle hinnas levereras innan helgen då min syster ska få överta hans gamla telefon, en Sony Ericsson W902. Men som ett brev på posten, eller rättare som ett paket, så kom den igår. Jag måste villigt erkänna att jag är liiite avundsjuk. Finns ju helt klart detaljer som gör att den känns mer användarvänlig än min Windows-telefon.

Jag är en person som är barnsligt förtjust i att ladda ner olika roliga saker till telefonen - kallas ju bekant för appar. Tyvärr finns det inte alls särskilt många till just Windows 6.5 - i alla fall inte om man jämför med hur det ser ut på Android-market! Tycker att apparna förhöjer tjusningen lite och telefonen blir framförallt lite roligare och mer personlig.

Nåja, jag får stå ut med min telefon ett tag till och när det är dags att byta så får vi se vad som finns ute på marknaden då. Med tanke på att utvecklingen går så snabbt framåt så förväntar jag mig något riktigt bra. Ha, ha, ljuva framtid :-).


Läs även andra bloggares åsikter om Android, HTC Desire, , , , ,

Inga kommentarer: