söndag, januari 27, 2013

Alltid lika aktuellt


Det är en "never ending story" de här eländiga härskarteknikerna, eller som man istället ska kalla dem för - ren och skär mobbning. Allt förändras och så gör även dessa j-vliga fasoner. De har gått och blivit än mer sofistikerade.



Jag har haft turen att aldrig ha varit mobbad i skolan. Jag har heller aldrig råkat ut för något på en arbetsplats förrän ett par år sedan. Där kan man verkligen tala om sofistikerade metoder att frysa ut, underminera och förminska en person. Det tog mig drygt ett halvår att förstå att det inte var mig det var fel på utan att det faktiskt var institutionaliserat och sanktionerat av arbetsgivaren. När jag väl hade förstått det började jag att söka nytt jobb på en gång! Jag kan bara tacka min lyckliga stjärna för att jag kom därifrån relativt oskadd (eftersom jag bara jobbade där i drygt ett år).



Läs även andra bloggares åsikter om , ,

Inga kommentarer: