söndag, januari 27, 2013

Skön tia

Jag hade sett fram emot dagens löppass sedan igårkväll och var riktigt laddad. Hade tänkt att ge mig ut redan på morgonen. Men, men, det blir inte alltid som man vill. Maken och jag delade upp dagens sysslor mellan oss och då blev det att han istället fick möjliget att springa på förmiddagen och njuta av lite dagsljus. Jag fick däremot tyvärr åka iväg och storhandla på Maxi och eftersom jag redan var ute på vift så passade jag på att gå in i en sportaffär och kika efter en ny hjälm (för skidåkningen) till mig. Allt sånt här tar ju tid och tålamodet höll på att tryta rejält idag.

Puuh ja, och när jag väl hade kommit hem med all shopping så var det bara att ge sig iväg ut igen och hämta  Lillan som varit på kalas. Och efter allt det här så visste jag knappt om jag skulle orka ta mig ut på en löprunda. Men som tur är så älskar jag att vara ute och kuta och det spelar liksom ingen roll hur trött, irriterad, grinig jag är för allt liksom bara försvinner ut i intet när jag springer. Jag kommer alltid hem full av energi och på gott humör. Löpning är bara fantastiskt, rena hälsokuren.

Jag tassade ut efter middagen och fick ihop 10 km på 1h 12 min.

Läs även andra bloggares åsikter om , ,

Inga kommentarer: