söndag, juni 09, 2013

Äntligen

Efter en riktig jobbhelg där vi har röjt och rensat, kört flera vändor till tippen, storhandlat på IKEA, monterat och fått upp garderober och skjutdörrar, hämtat och lämnat ungar på kalas, haft terminsavslutning på Lillans aktivitet så fick jag äntligen till en stund för löpning.

Det blev en bra men ganska så annorlunda runda på strax över 12 km. Benen kändes bra och det gjorde även skallen. Men magen däremot protesterade vilt. Det var till och med så illa att jag efter halva sträckan var tvungen att dyka in bland träden och sätta mig. Jag har bara läst om andra löpares upplevelser när det gäller så kallad löparmage men jag har aldrig tänkt i de banorna att det skulle hända mig! Jag har liksom aldrig tidigare haft några som helst känningar. Men idag hände det och det var bara att agera.... Må det aldrig hända igen! :)



Läs även andra bloggares åsikter om , , ,

Inga kommentarer: