onsdag, september 19, 2007

Ge mig ett vettigt besked nu!

Med stor risk för att låta som en kravmaskin och gnällspik så säger jag det i allafall. Jag vill ha ett vettigt besked om hur det blir med fastighetsskatten på studs! Hela diskussionen kring skattens vara eller icke vara, procentsatser hit eller dit plus lite till har inte skötts särskilt snyggt av regeringen, nästan på snudd oproffsigt!

Att offenligt debattera hur olika partierna ställer sig till hur fastighetsskatten ska avskaffas och istället ersättas av någonting annat är något ni får sköta internt. Eller i en valrörelse.

Som fastighetsägare och blivande hussäljare/husköpare vill jag faktiskt kunna planera min ekonomi i hyfsad god tid. Hur det nu blir med "nya" fastighetsskatten och allt runt omkring påverkar ju också vilka pengar man kan lägga på ett nytt hus! Sen har ju också det här med retroaktiv ränta på redan gjorda uppskov tagits upp - men hur blir det med allt?!

Sluta upp med tramseriet och ge ett rakt besked omgående, tack!

Inga kommentarer: