söndag, september 09, 2007

Helt rätt

Äntligen har en vettig person tagit bladet från munnen och sagt något riktigt bra! Att det måste till en långsiktig lösning på fastighetsskatten. Det här är något jag känner riktigt starkt för eftersom jag själv är på Husjakt.

Hur blir fastighetsskatten nästa år? Höjd eller sänkt reavinstskatt? Retroaktiv ränta på redan beviljade uppskov?

Alla dessa frågor vill jag ha svar på snarast möjligen. Har jag inte rätt som medborgare att kunna planera för mitt boende på ett enkelt och orosfritt sätt?!

Sen har den förbenade räntan gått upp också vilket gör det än dyrare att köpa hus. Är väldigt glad över att jag inte är förstagångsköpare idag.

Den "äldre" generationen som har betalt sina hus hade under 60-70-talen väldigt förmånliga ränteavdrag och de hade dessutom "hjälp" av den höga inflationen. De facto så har de inte betalat så väldigt mycket på sina bolån jämfört med vad dagens unga köpare måste göra.

Inga kommentarer: