lördag, september 08, 2007

Valuta för pengarna

Jag har för mig att det brukar vara så att man betalar någon för att uträtta ett visst arbete, eller är det bara något som jag drömt?! Nu har det visat sig att Leif GW Persson inte har pengar till att bedriva forskning trots att han är avlönad professor! Visst är det en märklig historia?!

Och han kan heller inte sägas upp: "Bakgrunden till problemen är den fullmaktsanställning som staten gav Leif GW Persson 1991 - en anställningsform som innebär att han inte kan sägas upp på grund av arbetsbrist."

Så vill jag också ha det - inte behöva göra något, bara lyfta en bra lön och kunna ägna mig åt annat.

Och så säger karln själv: "Jag har inte en spänn till forskning, inte ett enda jäkla nickel. Departementet har ju inte gett oss det uppdraget, så jag får göra sådant som inte kostar så mycket, som att sitta och läsa och samla in material som jag sammanställer."

Vilket glidarjobb! Kan inte någon vara snäll och tala om för mig hur får man ett sånt?

Inga kommentarer: