tisdag, oktober 09, 2007

Mp har blivit kloka

Det kan ju bli riktigt spännande nu när mp helt plötsligt säger att de inte vill ha ett samarbete eller en allians med vänsterpartiet utan bara med socialdemokraterna. Språkröret Peter Eriksson menar till och med att "Vänsterpartiet känns lite bakåtsträvande och gammalmodigt". Han berättar också att Lars Ohly "grät när Berlinmuren föll. " Hur är man skapt om man är upprörd, besviken och arg över att Berlinmuren föll?? Den var ju en skamfläck för Europa och symbolen själv för diktatur!

Herregud, säger jag bara! Vad är det för människa som är ledare för vänsterpartiet egentligen? En människa som inte vill ha öppna gränser, som tycker att det är bra att folk stängs inne och fängslas av sin egen regim! Nu vet vi vilka värderingar och tankar om frihet som Lars Ohly har! Jag betackar mig starkt för det och önskar miljöparitiet lycka till i samarbete med annat parti. Toppen att de har tagit avstånd från ett parti som stödjer en totalitär antidemokratisk ideologi.


Andra bloggar om: , , , , ,

5 kommentarer:

Anonym sa...

Kanske snarare så att mp har fått smak på makten.. Genom att medvetet slå sig för bröstet som ett riktigt alternativ så stjäl de effektivt röster från v. Att Lars Ohly har stolliga tendenser uppväger mer än väl det faktum att halva mp består av än värre stollar.

Anonym sa...

Gammalmodiga och bakåtsträvare. Fan jag höll på att skratta på mig när jag läste det. Okej MP har många tomtar på sina loft med. Men Lars Ohly är inte klok. Vem vet kanske han kan driva V ut ur riksdagen. Låt oss hoppas.

Vilket liv! sa...

Peter:
Mp framstår faktistkt som mer seriösa nu när de gör sig av med kommunisten Ohly och hans gelikar och istället satsar på sossarna. Kommer nog att bli ett intressant valår, 2010.

noctivagus:
Det är riktigt kul att en politiker, särskilt ett språkrör, går ut och kallar ett annat parti för gammalmodiga och bakåtsträvare. Givetvis gör Eriksson det också med all rättmen ändå så att säga.

Det är ju mer än vad sossarna har vågat säga under alla sina år med vänsterpartiet som stödparti. Men i det fallet betyder ju makten mer än något annat.

Anonym sa...

Hej!

Nu har jag inte läst allt om det här, men det var väl fullt med folk som grät när Berlinmuren föll.
Grät Ohly av en annan anledning än de andra?
Var inte hans tårar också glädjetårar?

undrar Mrs. F

Vilket liv! sa...

Tja, vad jag förstod så var han inte helt överlycklig över att Östtyskland föll samman - det var ju ett misslyckande för den ideologi som han så fanatiskt höll på.