måndag, oktober 01, 2007

Rosa Bandet - kampanjen!


Jag brukar sällan eller aldrig stödja kampanjer för olika ändamål - stödjer hellre några organisationer regelbundet. MEN det finns en kampanj som jag aldrig missar att stödja och köpa pins för och det är Rosa Bandet - kampanjen för att stödja Bröstcancerforskningen!

Skälen är många och enkla. För mig handlar det personligen om att när jag var i 12-års åldern insjuknade min mamma i bröstcancer och då började en mångårig kamp för att hon skulle klara sig. Hon var inlagd på Sahlgrenska sjukhuset under lång tid och i olika omgångar. Det var operation efter operation och medcinering som gällde. På 80-talet var överlevnadsgraden så mycket lägre än vad den är idag och jag är bara så tacksam och glad över att hon klarade sig.

Så min uppmaning till er alla är STÖD ROSA BANDET-KAMPANJEN!


Andra bloggar om: , , , ,

Inga kommentarer: