Låter säkert som en dröm för alla vana charter resenärer. För ni vet ju hur det är, eller hur? Man rusar in på hotellrummet och kollar in utsikten - hur mycket havsutsikt har vi? Mitt värsta exempel på det här är när vi bokade en resa till Sardinien, faktiskt vår bröllopsresa, och beställde rum med just HAVSUTSIKT.
Ha, ha, vilket skämt, säger jag bara om det! När vi klagade på att vi inte såg skymten av något hav, eller annat vatten för den delen blev vi helt förstummade. Karln i receptionen insisterade på att vi visst hade HAVSUTSIKT och vi hävdade att det hade vi visst inte. Det slutade med att han följde med oss upp, gick in i badrummet, vinklade dra-ut-spegeln och vips så fick vi HAVSUTSIKT!!!!!
Herregud, alltså, vad säger man om en sån här sak? Självklart stod vi på oss och klagade än mer men nix pix - inget hjälpte. Den här resan var den enda som vi någonsin hade bokat långt i förväg och haft speciella önskemål kring - annars är sista-minuten resor helt klart vår melodi. Och det här bevisar ju verkligen att det inte alltid lönar sig att boka innan och ha specifika önskemål. För vad gör det egentligen om man får kompensation i efterhand? Man har ju faktiskt gått miste om något som man hade sett fram emot och planerat inför.
Men hav förtröstan, gott folk, nu finns botemedlet för det här - nämligen det roterande hotellet! I Kroatiska Split planeras det nämligen för ett hotell som garanterar alla gäster havsutsikt - "Varje dygn roterar hotellet 1,3 varv. Så om du har en ostörd havsutsikt från rummet klockan 16.00 när du checkar in, så kan du räkna med att ha samma vy från balkongen morgonen efter vid 10-tiden." Det låter väl ändå som den optimala charterdrömmen? År 2012 ska hela härligheten stå färdigt - bäst att börja boka i tid!
Läs även andra bloggares åsikter om Hotell, Kroatien, Split, Havsutsikt, Semester
Ha, ha, vilket skämt, säger jag bara om det! När vi klagade på att vi inte såg skymten av något hav, eller annat vatten för den delen blev vi helt förstummade. Karln i receptionen insisterade på att vi visst hade HAVSUTSIKT och vi hävdade att det hade vi visst inte. Det slutade med att han följde med oss upp, gick in i badrummet, vinklade dra-ut-spegeln och vips så fick vi HAVSUTSIKT!!!!!
Herregud, alltså, vad säger man om en sån här sak? Självklart stod vi på oss och klagade än mer men nix pix - inget hjälpte. Den här resan var den enda som vi någonsin hade bokat långt i förväg och haft speciella önskemål kring - annars är sista-minuten resor helt klart vår melodi. Och det här bevisar ju verkligen att det inte alltid lönar sig att boka innan och ha specifika önskemål. För vad gör det egentligen om man får kompensation i efterhand? Man har ju faktiskt gått miste om något som man hade sett fram emot och planerat inför.
Men hav förtröstan, gott folk, nu finns botemedlet för det här - nämligen det roterande hotellet! I Kroatiska Split planeras det nämligen för ett hotell som garanterar alla gäster havsutsikt - "Varje dygn roterar hotellet 1,3 varv. Så om du har en ostörd havsutsikt från rummet klockan 16.00 när du checkar in, så kan du räkna med att ha samma vy från balkongen morgonen efter vid 10-tiden." Det låter väl ändå som den optimala charterdrömmen? År 2012 ska hela härligheten stå färdigt - bäst att börja boka i tid!
Läs även andra bloggares åsikter om Hotell, Kroatien, Split, Havsutsikt, Semester
Inga kommentarer:
Skicka en kommentar