lördag, november 07, 2009

Ge mig mina skattepengar tillbaka!

Det är dags att ta ännu ett djupt andetag innan jag fullkomligt exploderar av ilska över jobbcoach-skiten. Det är fullständigt oacceptabelt att lägga ut så mycket av mina och dina skattepengar på dessa företag - som man inte ens har gjort en fullständig granskning av.

Nu fick inte Arbetsförmedlingen vid upphandlingen i uppdrag att granska var och ett utav coachföretagen men ändå! Man måste väl ändå känna ett visst ansvar när det ligger så ofantligt mycket offentliga skattemedel i vågskålen, eller? På frågan om vem som är ansvarig för kvalitén:


"Men vem är det som är ansvarig för att jobbcoacherna håller måttet? Vem
ansvarar för att de arbetssökande inte lämnas över till ovetenskapliga
behandlingar?
Jan Åbjörnsson, upphandlingschef på Arbetsförmedlingen, säger
att det är coachbolagens eget problem: – Den bollen vill jag gärna kasta
till branschen."
Nej, Jan Åbjörnsson, det håller jag faktiskt inte med om. Någon koll bör faktiskt AF ha - om ni inte kan leva upp till kvalitetskontroll så får ni väl vara vänliga och tala om det så att någon annan kan ta på sig den viktiga uppgiften. Att bara vara kassa apparat och betala ut pengar till dessa s. k coacher kan vem som helst göra. It´s just ain´t good enough!

Redigering: Redan i våras varnades det för systemet med Jobbcoacher.

Läs även andra bloggares åsikter om , , , , , , , ,

Inga kommentarer: