torsdag, januari 10, 2013

Sjukstuga

Igår hade Lillen feber när han kom hem från fritids så idag fick han stanna hemma från skolan. Vi hade en mysig förmiddag och spelade lite Fia med knuff och pysslade. Vid lunch ringer de från dagis och säger att Lillan inte mår så bra så det vara bara att ge sig iväg och hämta hem henne.

På eftermiddagen lät jag ungarna välja favoritfilm och sedan gav jag mig ute på en löptur i blåsten och snövädret. Inte det roligaste passet när det ligger en tunn hinna av is på asfalten och dubbskorna knastrar på som bara den. Inte heller kul när snön yr i ansiktet och jag får försöka blinka bort snöflingorna som kommer in i ögonen. Och vinden höll på att sopa mig av cykelbanan....

Nää, det var inte det häftigaste passet jag gjort men det är häftigt att jag genomförde det! Jag sprang 6,1 km på 43 min. Det var häftigt!

Läs även andra bloggares åsikter om , , ,

Inga kommentarer: