torsdag, maj 09, 2013

Snabbt!

Det är gott med röda dagar såhär mitt i veckan och det blev så klart sovmorgon för hela familjen. Sen blev det fika hos några vänner som bjöd på en riktigt smaskig chokladtårta vilket gjorde att ungarna blev helt sockerspeedade.  Maken och jag däremot reagerade tvärtom.  Vi bara satte oss i soffan och kom oss inte för att göra något på en bra stund.

Men efter ett tag så fick jag ordning på både knoppen och kroppen och skulle precis ut på en löptur när det började regna. Och det bara öste ner! Ett bra tag!

Nåja, äntligen syntes lite blå himmel och jag gav mig ut på en runda. Benen kändes tunga och jag var inte helt säker på om jag skulle orka med de planerade 10 km. Men skam den som ger sig! Efter ca 5 km vaknade kroppen och benen till liv och jag kunde till och med sätta lite fart. Det hela slutade med personbästa på distansen 10 km med 1h 06 min 09 s! Många kanske tycker att det är snigelfart men för mig är det attans bra :) Och för att avsluta det hela lugnt och fint blev det en sakta jogg hem på ca 1 km. Summa: 11, 2 km.


Läs även andra bloggares åsikter om , , ,

Inga kommentarer: