onsdag, maj 22, 2013

Vårruset 2013

Japp, idag sprang jag Vårruset tillsammans med några jobbarkompisar och det var jättekul! Vi hade verkligen tur med vädret för efter en gråmulen dag så kikade solen äntligen fram och värmde skönt framåt eftermiddagen. Och vädergudarna var även på vår sida under picknicken :).

Jag hade funderingar på att anmäla mig till tidtagningsgruppen men bestämde mig till slut för att inte göra det. Jag kände liksom inte för att ha den där pressen på mig utan jag ville bara kunna springa på i lugn och ro vilket det gick lite si och så med.

Det var inget fel på min ork eller mitt tempo utan felet låg hos en hel del deltagare!! Jag blir så förbannad på folk som ställer sig i "spring-gruppen" när de inte tänker springa utan enbart gå! Varför kan de helt enkelt inte ställa sig i "promenera/strosa-gruppen" från början? Hur svårt kan det egentligen vara att ställa sig i rätt fålla??  Nu stod, eller rättare sagt så gick de i vägen för oss som skulle springa. Och inte nog med att de gick - de gick två och ibland tre i bredd!!! Korkade människor!!!

Jag känner mig nöjd med dagens prestation och att årets första medalj är skördad :). Nu hoppas jag på många fler!



Läs även andra bloggares åsikter om , , , ,

Inga kommentarer: